29 April 2011

Stormkids Novel Dan Komik

Akif Jadi Tebusan - Novel Isu 9

Harga setiap unit (piece): RM8.90

Penulis : N.Hadzmy
Kod Buku : AMBK1014
Kod ISBN : 978-967-5267-40-6
Harga : RM8.90 , CP : 3

 Akif mengikut kawan karibnya, Haris ke Johor Bahru untuk menghabiskan cuti sekolahnya. Semasa keluar bersama-sama Haris dan datuknya, Akif dan Haris telah menjadi mangsa sindiket rompakan bank. Mereka telah dibawa ke hutan tetapi malangnya mereka terpisah. Akif dan Haris melalui pelbagai kesusahan dan kepayahan tetapi akhirnya mereka bertemu semula. 
Meskinpun mereka telah bertemu semula, namun mereka masih lagi tidak dapat melepaskan diri daripada penjahat tersebut meskinpun kedua-duanya sudah melakukan yang terbaik untuk melepaskan diri mereka. Lebih mendukacitakan, Akif dan Haris akan dibawa ke Batam untuk dijadikan buruh. Adakah sindiket tersebut berjaya membawa mereka ke Batam?


Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini




Sawadee Kap, Akif - Novel Isu 10

Harga setiap unit (piece): RM8.90

Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis : N.Hadzmy
Kod Buku : AMBK1015
Kod ISBN : 978-967-5267-41-3
Harga : RM8.90 , CP : 3

 Akif dan keluarganya berpeluang ke negara Gajah Putih kerana mengikuti ayahnya bermesyuarat di sana. Sewaktu berada di lapangan terbang Suvarnabhumi, Akif hampir ditimpa kemalangan yag dilakukan oleh seorang remaja. Ketika menginap di hotel, Akif terkejut apabila bertemu dengan remaja yang sama. Bersama Suport, Akif melalui pelbagai pengalaman baru termasuklah dia dan Suport hampir-hampir terperangkap akibat kecuaian mereka sendiri. Bermula dari detik itu, Akif mula mengenali siapa sebenarnya Suport . Lebih memeranjatkan Suport merupakan anak kepada kerabat Diraja Thailand!
Siapakah remaja yang Akif temui di lapangan terbang dan di hotel? Bagaimana Akif boleh bertemu dengan Suport?

Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini


Akif Terperangkap - Novel Isu 1

Harga setiap unit (piece): RM8.90

Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : N.Hadzmy
Kod Buku : AMBK1016
Kod ISBN : 978-983-3811-32-8
Harga : RM8.90 , CP : 3

 Akif terlibat dengan masalah seorang penjenayah yang juga seorang juruterbang sehingga membawa kepada kehilangannya. Bagaimana Akif membantu penjenayah yang telah insaf tetapi di masa yang sama membantu polis untuk membongkar kegiatan jenayah professional?
Pengalaman ini telah membantu Akif memahami bahawa semua orang mesti bertanggungjawab di atas perbuatan mereka dan wang tidak semestinya membuat seseorang manusia itu lebih dihormati.


Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini



Kawan Baru Akif - Novel Isu 2

Harga setiap unit (piece): RM8.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : N.Hadzmy
Kod Buku : AMBK1017
Kod ISBN : 978-983-3811-33-5
Harga : RM8.90 , CP : 3

 Akif sekali lagi terheret dalam masalah apabila dia telah disalah culik oleh sekumpulan penjahat. Kejadian itu berlaku setelah bermalam di rumah seorang sahabat yang baru ditemuinya, iaitu Hashim. Hashim membantu menjejaki Akif sementara Akif menggunakan kebijaksanaannya untuk menghantar isyarat meminta pertolongan. 
Melalui Hashim, Akif belajar mensyukuri hidupnya dan meyakini bahawa manusia boleh mengubah nasib mereka jika mereka berusaha
                                         bersungguh-sungguh.


Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini




Akif Cari Masalah - Novel Isu 3

Harga setiap unit (piece): RM8.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : N.Hadzmy
Kod Buku : AMBK1018
Kod ISBN : 978-983-3811-34-2
Harga : RM8.90 , CP : 3

 Sikap Akif yang memandang rendah kepada adik sepupunya telah membawa mereka berdua terlibat dala masalah yang besar. Masalah mereka berlarutan apabila Hakim, abang sepupu Akif, turut terjebak dalam masalah lain ketika cuba membantu mereka.
Akhirnya, Akif memahami bahawa semua orang mempunyai kekuatan dan kelemahan sendiri. Akif dan Hakim menyedari sendiri bahawa mereka tidak sepatutnya membuli orang yang  lemah, sebaliknya melindungi mereka.

Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini




Akif Hilang Lagi - Novel Isu 4

Harga setiap unit (piece): RM8.90

Penulis : N.Hadzmy
Kod Buku : AMBK1019
Kod ISBN : 978-983-3811-35-9
Harga : RM8.90 , CP : 3

 Akif menyertai  Kursus Kepimpinan melalui perkhemahan anjuran sekolahnya. Pelbagai masalah menimpa kumpulan Akif apabila ketua mereka bersikap pentingkan diri. Akif kemudian mengambil alih sebagai ketua dan berjaya membawa rakan-rakannya keluar dari hutan dalam keadaan selamat.
Melalui pengalaman ini, Akif banyak mempelajari sikap-sikap yang perlu ada pada seorang pemimpin serta kepentingan mengakui kesalahan sendiri. Akif juga dapat memahami kepentingan memelihara alam semulajadi.

Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini



Akif Diugut - Novel Isu 6

Harga setiap unit (piece): RM8.90


Penulis : N.Hadzmy
Kod Buku : AMBK1020
Kod ISBN : 978-983-3811-64-9
Harga : RM8.90 , CP : 3

 Sikap bebrapa orang rakan Akif yang berlagak pandai dan persaingan yang berlebihan, mencetuskan pertengkaran yang akhirnya membawa kepada pergaduhan di sekolah. Akibatnya, salah seorang daripada mereka cedera dan terperangkap di dalam bilik stor makmal Sains.
Akif dan rakan-rakan yang lain terpaksa berbaik semula dan bersama-sama berusaha untuk menyelamatkan rakan mereka yang tercedera sebelum perkara lebih buruk berlaku.
Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini




Lari Akif, Lari ! - Novel Isu 8

Harga setiap unit (piece): RM8.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : N.Hadzmy
Kod Buku : AMBK1021
Kod ISBN : 978-983-3811-65-6
Harga : RM8.90 , CP : 3

Ketika bercuti di Pulau Pinang, Akif telah terdengar perbualan sekumpulan pelumba haram yang sedang menjual beli dadah. Akibatnya Akif telah diburu mereka. Bagi mengelakkan keluarganya juga berada dalam bahaya. Akif tidak berani pulang ke hotel. Akifmenggunakan kebijaksanaannya untuk memperdaya penjahat, sekaligus membantu polis melumpuhkan sindiket penjualan dadah dan juga lumba haram.
Daripada pengalaman ini, Akif dapat melihat sendiri akibat ngeri yang disebabkan oleh dadah. Akif juga kini lebih memahami bagaimana sikap mementingkan diri sendiri membawa padah.

Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini



Tolong Akif ! - Novel Isu 7

Harga setiap unit (piece): RM8.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : N.Hadzmy
Kod Buku : AMBK1022
Kod ISBN : 978-983-3811-66-3
Harga : RM8.90 , CP : 3

 Akif membantu ibunya yang menjadi sukarelawan dalam Pameran dan Persidangan Keamanan Dunia. Tanpa disedari ada pihak yang ingin mengsabotaj persidangan tersebut. Akibat kecuaian, hotel tempat pekerja sukarelawan serta penjahat tersebut menginap telah dijilat api yang kemudiannya merebak dengan cepat. Akif menggunakan kebijaksanaannya untuk menyelamatkan diri.
Melalui pengalaman ini, Aktif melihat dunia denagn pandangan yang lebih luas. Aktif juga memahami bagaimana sikap tolenrasi boleh membawa begitu banyak
                                         kebaikan dalam kehidupan.

Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini



Di mana Akif ? - Novel Isu 5

Harga setiap unit (piece): RM8.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : N.Hadzmy
Kod Buku : AMBK1023
Kod ISBN : 978-983-3811-67-0
Harga : RM8.90, CP : 3

 Akif telah jatuh sakit semasa bercuti di Pulau Pangkor. Ini menyebabkan Akif terpaksa tinggal bersendirian di bilik penginapan keluarganya. Di masa yang sama , kegiatan kecurian sedang berleluasa di kawasan penginapan Akif. Akif telah diculik pencuri dan ditinggalkan di pulau berdekatan.
 Akif sekali lagi menggunakan kebijaksanaanya untuk menyelamatkan dirinya. Sikap prihatin Akif juga akhirnya membawa keinsafan kepada salah seorang penjahat yang telah bersubahat menculik Akif.
Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini




Misteri Di Seri Villa

Harga setiap unit (piece): RM10.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Nur Shamsiah On
Kod Buku : AMBK1024
Kod ISBN : 978-967-5401-31-2
Harga : RM10.90 , CP : 3

 Bayang - bayang itu mempunyai rambut yang panjang dan mengurai . Tiba - tiba, dengan perlahan, bayang - bayang itu mengetuk dan mencakar kukunya yang panjang di atas cermin tingkap bilik tidur itu! Hati Kia semakin berdebar - debar. Degupan jantungnya mula kencang , sekencang angin yang sedang bertiup di luar. Seram sejuk tubuhnya. Lantas dia mengejutkan adiknya yang sedang tidur. "Mia, Mia," bisik Kia pada adiknya. "Bangun , Mia!"



Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini



Siri 3 : Tawa Dan Air Mata

Harga setiap unit (piece): RM10.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Norhadani
Kod Buku : AMBK1108
Kod ISBN : 978-967-5267-30-7
Harga : RM10.90 , CP : 3

 Tawa & Air Mata
Walau gembira  mana sekalipun, dalam masa yang sama air mata pasti akan mengalir. Tapi air mata itu menitis bukan kerana sedih. Mungkin juga kerana terharu bila mata hati yang sekeras pepejal batu, akhirnya hancur lebur dek kemaafan yang tulus.
Idah bagaikan tidak terkata apabila mendengar kata-kata Ana. Dia tidak menyangka begitu ikhlas hati seorang insan bernama Ana itu. Lantas dengan
                                         perasaan yang amat bersyukur, Idah sekali lagi memeluk Ana dengan erat
                                         dan  pelukan itu dibalas oleh Ana.

Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini



Siri 4 : Tatkala Rindu Bertamu

Harga setiap unit (piece): RM10.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Norhadani
Kod Buku : AMBK1109
Kod ISBN : 978-967-5627-31-4
Harga : RM10.90 , CP : 3

 Tatkala Rindu Bertamu
Hilang di mata tetapi tidak di hati. Walaupun hanya dalam mimpi, tetapi hati ini tidak mampu untuk menangkis rindu yang bertandang. Indah dirasa tetapi batin yang menanggung tidak terkata perinya.  Mahu diusir tetapi apakah dayaku ini terbatas.
Ana anat mengerti akan takdir yang telah menimpa arwah ayahnya. Dia juga sudah mengerti akan perjalanan hidup yang perlu di laluinya tanpa arwah ayahnya disisi. Cuma, kadangkala dia terlalu rindu akan kasih sayang daripada seorang bapa.

Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini




Siri 5 : Ceriteraku

Harga setiap unit (piece): RM10.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Nur Shamsiah On
Kod Buku : AMBK1110
Kod ISBN : 978-967-5267-32-1
Harga : RM10.90 , CP : 3

 Ceriteraku
Rasa bahagia itu adalah hadiah kehidupan. Begitu juga dengan kesengsaraan. Tanpa anugerahini, alam bagaikan tiada pawarna. Kanvasku suran dan pudar. Ceriteraku tiada personanya. Lantas Sofia mengambil tangan Ana lalu mengeggamnya erat. "Saya minta maaf, ya Ana," dia berkata dengan penuh keinsafan. "Boleh ke Ana maafkan saya? Masih sudi ke Ana berkawan dengan saya?"
Ana mengukirkan sebuah senyuman yang ikhlas. "Mestilah saya maafkan awak. Bukankah kita dituntut untuk saling bermaaf-maafan?" soal Ana. Kemudian dia terdiam sejenak sebelum menyambung perbualannya. "Tetapi, kenapa awak melakukan semua itu? Awak tidak suka pada saya ke?" Sofia menggelengkan kepalanya.

Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini



Siri 6 : Dua-Dua Ok!

Harga setiap unit (piece): RM10.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Nur Shamsiah On
Kod Buku : AMBK1111
Kod ISBN : 978-967-5267-86-4
Harga : RM10.90 , CP : 3 

 Dua-Dua Ok!
"Tengoklah tu, Jun! Kasut pun dah lusuh. Bagaimana nak menang?" kata salah seorang dari murid perempuan itu. Dia ketawa sambil menundingan jarinya kepada kasut sedang dipakai oleh Hashimah. Kebetulan, Hashimah sedang membetulkan ikatan tali kasutnya semasa mereka lalu di situ.
Ketika kedudukan terikat 20-20 (deuce), Hashimah melompat tinggi untuk menyambut pukulan lawan dan tanpa diduga bulu tangkis tersebut jatuh kedalam gelanggang  tanpa dapat disambut oleh kedua lawan mereka. Sekaligus mata terakhir menjadi kepunyaa Ana dan Hashimah.

Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini




Siri 9 : Bintang Dan Permata

Harga setiap unit (piece): RM10.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Norhadani
Kod Buku : AMBK1112
Kod ISBN : 978-967-5401-06-0
Harga : RM10.90 , CP : 3

 Bintang dan Permata
Kebahagian itu memang dijanjikan dalam hidup tetapi bukan bermakna kita akan sentiasa bahagia sepanjang hayat. Dugaan dan cabaran akan sentiasa merentangisungai kebahagian. Maka teruskan usaha untuk mencari perahu penyelesaian agar anda selamat daripada dihanyutkan oleh arus penyesalan.
Ana meletakkan tangannya di atas bahu Idah. "Kenapa Idah kata macam tu?" soal Ana. "Entah kenapa, Idah rasa macam tak yakin dengan diri Idah, sedangkan sebelum ini, Idah berkobar-kobar untuk menyanyi dan menyertai pertandingan tu," balas Idah tanpa memandang muka Ana. "Apa Idah nak buat Ana? Ana ajar Idah menyanyi boleh tak?" Ana terkejut dengan permintaan Idah itu. Namun begitu, dalam hatinya berasa ingin ketawa dengan permintaan tersebut kerana Ana berasakan dia bukanlah orang yang layak untuk membimbing Idah untuk menyanyi.

Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini



Siri 10 : Debaran Di Hati Ana

Harga setiap unit (piece): RM10.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Nur Shamsiah On
Kod Buku : AMBK1113
Kod ISBN : 978-967-5401-29-9
Harga : RM10.90 , CP : 3

 Debaran Di Hati Ana
Inginku khabarkan. Tatkala nyiur melambai, liuk lentoknya cukup menggamit perasaan. Kicauan burung bagaikan irama wajib kala sang suria menjelma. Semerbaknya kasturi desa. Terpana seketika hati ini diulit momen di lewat musim itu...
Mereka yang berada di situ semua berhenti lalu menoleh ke arah cahaya yang dirumjukkan oleh Ibrahim. Benar apa yang dikatakannya. Dalam dusun yang gelap itu, terdapat cahayakecil yang seakan-akan terapung-apung di udara.
"Kak Ana...Abang Im, malam ni malam Jumaat, kan?" kata Liqman dengan suara yang cemas. "Hantu!" teriak Hafez dengan tiba-tiba. "Lari, ada hantu!"


Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini



Siri 1 : Hapuskan Air Mata Ana

Harga setiap unit (piece): RM10.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Saridah Hamid
Kod Buku : AMBK1114
Kod ISBN : 978-983-3811-69-4
Harga : RM10.90 , CP : 3

 Hapuskan Air Mata Ana
"Ayah, boleh tak kali ini tolongcarikan Ana udang besar? Ana teringin hendak makan udang. Sudah lama tidak merasa udang. Boleh, ayah?"
Insya-Allah. Pasal anak dara ayah yang seorang ini, ayah sanggup carikan. Lagipun, rasanya sekarang ini musim udang membiak. Mugkin banyak udang di sungai. Doakan ayah senang menangkapnya dengan banyak. Boleh suruh emak masak lemak cili api. Sudah lama kita tidak makan udang."

Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini



Siri 2 : Ana Bagaikan Puteri

Harga setiap unit (piece): RM10.90

Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Ezee Rahmani
Kod Buku : AMBK1115
Kod ISBN : 978-983-3811-70-0
Harga : RM10.90 , CP : 3

 Ana Bagaikan Puteri
"Mengapa saya masih berasa belum cukup?" Ana mundar-mandir di dalam bilik peraduannya, lalu dia terdampar di pembaring. Hatinya terasa sebak. Air mata mula menakung di kelopak mata. "Adakah saya akan hidup bersendirian didalam istana indah ini?" Suara itu menjawab dengan jelas, "Ya, bergembiralah di sini. Kamu akan dapat apa sahajayang kamu hajatkan."
"Tetapi...di mana keluarga saya? Kawan-kawan saya? Saya rindukan mereka!" "Bukankah ini yang kamu impikan? Menjadi seorang puteri yang memiliki segala kemewahan dan keindahan. Jauh daripada segala gangguan yang membuatkan kamu letih, penat dan lelah?"


Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini






Siri 7 : Kasih Ana

Harga setiap unit (piece): RM10.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Anies Hisham
Kod Buku : AMBK1116
Kod ISBN : 978-967-5401-01-5
Harga : RM10.90 , CP : 3

 Kasih Ana
Kita lahir hanya dengan satu hati yang terletak jauh di dalam diri. Penghargaan dan pemberian kasih sayang berasal dari sudut hati yang paling dalam. Belajarlah untuk menghargai kasih sayang selagi denyutannya masih berdegup untuk kita.
Tanpa mereka sedari, ada seorang sedang berdiri di sebalik tangga tidak jauh daripada mereka bertiga. Luruh air matanya mendengar kata-kata Ibrahim sebentar tadi. Tidak lama kemudian, Puan Rosmina dan Ilham beredar dari situ. Tinggal Ibrahim keseorangan. Dia menarik nafas kelegaan meskipun hatinya sebentar tadi bagaikan dihempas ke lantai. Haru biru. 
"Im!" satu suara memanggilnya dari belakang. 


Untuk tempahan dan pembelian sila klik disini

                            Page 1,2
 
 
Syafie Abdullah seorang agen penjual buku,majalah serta pelbagai produk keluaran stormreaders yang bertauliah dan sah.Kesemua buku dan majalah ini adalah hasil tulisan penulis-penulis yang terkenal dan tidak asing lagi di Malaysia.Antaranya ialah Dato'Dr Fadzilah Kamsah,Dato'Abu Hassan Din Al-Hafiz,Dr.HM.Tuah Iskandar,Ustazah Siti Norbahyah Bte Mahmood serta banyak lagi.Sila layari http://www.stormreaders.net/nSelType=N/nANP=/nSearch=/syafie untuk keterangan lanjut.

26 April 2011

Buku Novel Islamik m/s 2

Travelog Cinta Abadi

Harga setiap unit (piece): RM19.90

Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Roza Roslan
Kod Buku : PTSB1025
Kod ISBN : 978-967-366-005-6
Harga : RM19.90, CP : 6 

 Penulis yang berjaya menyelitkan unsur pengajaran secara ‘hidup’ di sebalik kisah-kisah yang dipaparkan.-
Ain Maisarah
[Penulis Best-Seller Novel Remaja]
 Travelog Cinta Abadi: Masa yang Berlalu adalah sebuah autobiografi yang ‘tawaduk tetapi mesra’ dan berupaya mengusik sukma pembacanya. -
Zaid Akhtar
[Pengarang Sesegar Nailofar, Rona Bosphorus, Justeru Impian di Jaring dan Salju Sakinah]
 Keistimewaan Travelog Cinta Abadi : Masa Yang Berlalu ini terletak pada cara setiap kisah digarap sehingga menimbulkan tanda tanya yang mengujakan. Pembaca jadi setia mengikuti perjalanan kisah pengarang dan juga beberapa insan tersayang di sisinya.
Nisah Haron
[Novelis Terkenal, Lentera Mustika]



Umar Al-Khattab: Reformis Dunia Islam

Harga setiap unit (piece): RM26.90

Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Abdul Latip Talib
Kod Buku : PTSB1027
Kod ISBN : 978-983-3603-32-9
Harga : RM26.90, CP : 9



Khalifah Umar al-Khattab berjaya mencipta sejarah keemasan negara Islam yang mendapat penghormatan dan sanjungan sepanjang zaman. Beliau manusia berbakat dan pintar menjadi lambang kejayaan bangsa Arab dan umat Islam. Dalam masa 10 tahun 6 bulan beliau memerintah, seluruh empayar Rom dan Parsi tunduk di bawah kuasa pemerintahan Islam. Selain sebagai penakluk, Khalifah Umar al-Khattab juga berjaya menyusun pentadbiran yang berkesan dan teratur. Dia pengasas sistem politik Islam, pelaksana undang-undang syariah dalam negara dan berjaya membentuk sebuah negara Islam yang baru.
Di bidang keselamatan dalam negeri, beliau menubuhkan pasukan polis. Bagi mengukuhkan sistem pertahanan, beliau membina penempatan tentera serta pelabuhan bagi pembinaan kapal laut. Pahlawan yang berjaya menundukkan Parsi dan Rom ini turut mengasaskan bandar-bandar baru bagi mengembangkan kebudayaan Islam. Selain itu beliau juga memajukan bidang pertanian dan mengasaskan sistem pelajaran Islam.
Umar al-Khattab mahir dalam ilmu fikah dan seorang pemidato yang hebat. Beliau seorang ahli gusti dan penunggang kuda yang cekap. Walaupun berada di tampuk kekuasaan, pencetus zaman keemasan negara Islam ini hidup sederhana mencontohi Rasulullah.

Sila klik disini untuk membuat pembelian



Uthman Affan: Pengumpul Al-Quran

Harga setiap unit (piece): RM24.00
Penulis : Abdul Latip Talib
Kod Buku : PTSB1028
Kod ISBN : 978-983-3892-31-0
Harga : RM24.00, CP : 8

 Uthman Affan mendapat gelaran Zin Nurain yang ertinya memiliki dua cahaya kerana Rasulullah sudah mengahwinkannya dua orang puterinya iaitu Ruqayah dan kemudiannya Ummu Kalthum selepas Ruqayah meninggal dunia.
Uthman Affan antara yang terawal memeluk Islam selepas Abu Bakar As-Siddiq. Beliau antara 10 sahabat Rasulullah yang dijamin masuk syurga. Beliau terkenal dengan silat lemah lembut, pemalu dan berbudi pekerti mulia.
Rasulullah pernah berkata, “Saya memohon kepada Tuhanku supaya tidak ada seorang pun yang pernah menjadi menantuku ataupun menjadi mentuaku dimasukkan ke dalam neraka.”
Beliau berkata lagi,"Tiap-tiap nabi mempunyai teman, dan Uthman adalah temanku di dalam syurga."
Ramai berpendapat punca kekecohan yang berlaku pada masa pemerintahan Khalifah Uthman Affan adalah kerana campur tangan keluarga Bani Umaiyah dalam urusan pentadbiran negara.Contohnya beliau melantik Marwan al-Hakam menjadi setiausahanya. Kemudian memecat Amru al-Ash sebagai Gabenor Mesir digantikan dengan Abdullah bin Saad. Beliau juga dikatakan mengutamakan keluarga sendiri.
Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kisah Khalifah Uthman Affan, novel ini merupakan pilihan terbaik untuk anda. Selamat membaca!



Sila klik disini untuk membuat pembelian




Tentang Cinta

Harga setiap unit (piece): RM25.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Dato' Dr. Hj. Mohd Fadzilah Kamsah
Kod Katalog : TBBK1009
Kod ISBN : 978-983-3439-05-6
HARGA : RM25.90, CP : 8

Buku ini menjelaskan persoalan serta pengertian sebenar tentang cinta. Persoalan cinta adalah perkara yang sukar  diungkai dan dibincangkan.



Sila klik disini untuk membuat pembelian
 

Tautan Hati

Harga setiap unit (piece): RM29.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini


Penulis : Fatimah Syarha Mohd Noordin
Kod Katalog : TBBK1049
Kod ISBN : 978-983-3494-69-9
HARGA : RM 29.90, CP : 10

Puas kurayu, puas kuseru, jawapanmu tetap yang dulu. Oh sukarnya mengajakmu! Namun, kasihku padamu cukup padu. Lantaran itu,Akukan terus menyerumu. Pada yang Satu. Ku-genggam kukuh suatu azimat, "Kita hanya 
                                     penyeru, bukan penghukum."

Sila klik disini untuk membuat pembelian




Syabab Musafir Kasih

Harga setiap unit (piece): RM22.90
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis         : Fatimah Syarha Mohd. Noordin
Kod Katalog  : TBBK 1072
Kod ISBN     :  978-983-5102-03-5
HARGA        :  RM22.90, CP : 7

Novel ini mengisahkan seorang pemuda yang malang pada awal kehidupannya. Beliau bukan sahaja anak yatim, tetapi juga sering dipandang hina dan tidak berharga di mata penduduk kampung. Namun begitu, berkat keyakinannya terhadap Islam yang dianutinya serta ilmu yang dipelajarinya, Syabab bangkit dari kesusahan hidup dan berusaha untuk memperbaiki taraf kehidupannya sehingga beliau berjaya mengetuai pemuda-pemuda di kampungnya berubah menjadi orang yang berguna kepada masyarakat. Malah, mereka yang membencinya juga kini mengasihinya.
Sila klik disini untuk membuat pembelian

 


Rindu Andalusia

Harga setiap unit (piece): RM23.00
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini


Penulis        :  Radwa Ashour
Kod Katalog :  TBBK 1017
Kos ISBN     :  978-967-5102-20-2
HARGA        :  RM 23.00, CP : 7

RINDU ANDALUSIA menyelami penderitaan keluarga Abu Jaafar di tengah keruntuhan kota Cardova. Ratusan kitab kesayangan beliau dibakar oleh tentera Castile di laman Bab el Ramlah. Badan Inkuisisi Granada merampas semua kitab berbahasa Arab dari masjid, pusat sumber, sekolah dan orang perseorangan. Masjid diubah suai menjadi gereja dan Katedral. Kalau ingin selamat, mereka harus dibaptis menjadi Kristian dan dipaksa mengaku sebagai Kristian. Anak cucu Abu Jaafar bertahan menjadi Muslim.


Di dalam rumah mereka solat dan berkomunikasi dalam bahasa Arab tetapi di luar rumah mereka berbahasa Castile, menggunakan nama baptis dan menghadiri ‘”misi suci” pada hari Ahad di gereja.
Sampai bila Saleemah, Saad, Hassan, Mariama dan semua keturunan Abu Jaafar sanggup mempertahankan iman? Suami Saleemah, Saad, dipenjara. Dia sendiri difitnah mempraktikkan sihir kerana menyimpan ramuan herba tumbuh-tumbuhan dan biji-bijian yang didapati dari pelbagai kitab berbahasa Arab. Dia dihukum bakar hidup-hidup.


Bagaimana nasib Saad? Bagaimana Saleemah berhadapan dengan kehilangan nyawa di tangan penguasa biadab? Bagaimana pula si kecil, Aisyah yang dibela Bibi Mariama? Mampukah mereka bertahan daripada kekejaman yang bersembunyi di sebalik “misi suci” itu?


RINDU ANDALUSIA merupakan buku pertama daripada 3 novel dalam Tsulatsiyah Gharnathat (The Granada Trilogy). Dua buah buku lagi akan segera terbit.

Sila klik disini untuk membuat pembelian




Travelog Seorang Da’i

Harga setiap unit (piece): RM20.00
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini


Penulis        :  Ustaz Abd. Rahman Mohamed
Kod Katalog :  TBBK 1098
Kos ISBN     :  978-967-5102-31-8
HARGA        :  RM 20.00, CP : 6

Menurut penulis buku ini:

Aku persembahkan buku ini untuk berkongsi pengalaman dengan para pembaca di kalangan kaum Muslimin dan Muslimat. Padanya aku coretkan segala pahit manis hidupku sejak kecil, alam persekolahan, menyertai kumpulan samseng sehingga aku mendapatkan hidayah, bertugas di masjid, difitnah berkefahaman Wahabi hingga terpaksa dibawa ke mahkamah, jatuh bangun sebagai peniaga dan akhirnya dapat berdiri teguh dengan inayah Allah SWT.


“Berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian.”


Biar kita susah dahulu agar kita mendapat kesenangan di kemudian hari. Aku harapkan dengan coretan ini agar segala pengalamanku dijadikan perbandingan dan pengajaran. Aku mahu jelaskan kepada sekalian pembaca adalah dan percayalah, kesusahan hidup bukan hukuman, sebaliknya ia adalah ujian untuk mendapatkan yang terbaik. Firman Allah: “Sesungguhnya berserta kesusahan itu ada kesenangan.”

Sila klik disini untuk membuat pembelian




Terasing

Harga setiap unit (piece): RM20.00
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini


Penulis : HILAL
Kod Katalog : TBBK1101
Kod ISBN : 978-967-5102-59-2
HARGA : RM 20.00, CP : 6

11 tahun terpisah dengan sahabatnya Zaman, Saifullah bermimpi akan janji mereka berdua yang seakan-akan belum ditunaikan. Zaman kembali secara tiba-tiba. Saifullah gembira. Tetapi, bukan hanya kebahagiaan sahaja yang ada di dunia.

Sila klik disini untuk membuat pembelian


Pemilik Cintaku

Harga setiap unit (piece): RM12.00
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini


Penulis        :  Fatimah Syarha Mohd Noordin
Kod Katalog :  TBBK 1111
Kos ISBN     :  978-967-5102-40-0
HARGA        :  RM 12.00, CP : 4

Novel ini mengisahkan perjalanan hidup seorang wanita yang sangat berhati-hati dalam menetapkan pasangan hidupnya. Keimanan yang tinggi dan kepercayaan yang menyeluruh terhadapa Islam membuatkan beliau menggunakan segala pendekatan yang diajar Rasulullah SAW untuk menerima pasangan hidup yang benar-benar boleh mendidik beliau dan keluarga ke jalan syurga. Berkat kesabarannya itu, beliau akhirnya berjaya menjumpai PEMILIK CINTANYA, setelah Allah dan Rasul.


Rona-Rona Cinta Damascus

Harga setiap unit (piece): RM23.00
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini


Penulis        :  Sheila Wani
Kod Katalog :  TBBK 1114
Kos ISBN     :  978-967-5102-42-4
HARGA        :  RM 23.00, CP : 7

Mengisahkan kehidupan pelajar Malaysia di bumi Damascus, Syria. Konflik hidup dan ujian sebagai perantau terpaksa diharungi mereka demi sebuah perjuangan. Tekanan Amerika Syarikat terhadap Syria telah mengakibatkan mereka turut sama merasai bahang kekejamannya. Novel ini juga menceritakan kisah percintaan seorang gadis yang bernama Manal Husna. Dia tidak pernah menginginkan perjalanan cinta yang tidak seindah angannya. Walaupun begitu dia tetap bersyukur kerana terlepas daripada cinta-cinta palsu dan reda dengan suratan takdir dalam hidupnya. Percintaan yang dibina atas dasar pilihan orang tua dan kasihan, semuanya ternoktah dengan seribu penyelesaian. Dugaan dan cabaran di bumi Damascus silih berganti hadir mengiringi ketentuan hidup pelajar di sana. Mampukah mereka meninggalkan bumi Syria dengan segulung ijazah. Berjayakah Manal Husna mengecapi cinta sebenar setelah meniti onak ranjau yang terpaksa ditempuhinya? Penulis akan membawa anda ke dunia seram, suspen, menyayat hati, konflik dan ketenangan.
Sila klik disini untuk membuat pembelian


Nota Hati Seorang Lelaki

Harga setiap unit (piece): RM20.00
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis        :  Pahrol Mohd Juoi
Kod Katalog :  TBBK 1112
Kos ISBN     :  978-967-5102-48-6
HARGA        :  RM 20.00, CP : 6

Buku ini meluahkan isi hati seorang lelaki yang sangat wajar dibaca oleh mereka yang bergelar isteri, adik, anak, pelajar dan ibubapa kepada mereka yang bergelar LELAKI. Ia menyelami perasaan dan jiwa seorang lelaki menurut perspektif rumah tangga, pendidikan, moral, ekonomi, politik dan lain-lain “gelanggang” juang mereka. Ia ditampilkan dalam bentuk yang sangat santai tetapi mengandungi maksud yang sangat mendalam. Di sebalik setiap kisah ada mesej penting yang sangat relevan dan signifikan.





Cinta Ain Naqilah

Harga setiap unit (piece): RM20.00


Penulis        :  Athirah Taha
Kod Katalog :  TBBK 1115
Kos ISBN     :  978-967-5102-41-7
HARGA        :  RM 20.00, CP : 6

Kesetiaannya selama ini tidak pernah dihargai seorang lelaki yang bergelar tunangan. Fariz curang padanya. Sudahlah perasaan Ain Naqilah tidak dipedulikan malah Fariz sama sekali tidak pernah mahu berterus–terang dengannya. Julia Anis meleraikan segalanya. Dia datang bagai menyerah diri kepada Ain Naqilah. Kecewanya Ain Naqilah hanya Tuhan yang tahu. Baru dia sedar yang cinta Fariz bukan lagi untuk dirinya. Perasaan Ain Naqilah terguris. Ain Naqilah tidak mahu silap membuat perhitungan lagi. Biarlah Fariz dengan hidupnya sendiri. Setelah persetujuan dicapai, hati Fariz mula bergolak. Seakan menyesal mengecewakan Ain Naqilah. Fariz mahu mengutip kembali sisa kenangan ketika mereka bersama. Namun Fariz terpaksa akur. Ain Naqilah tidak mungkin lagi menjadi miliknya. Fariz belajar menerima takdir itu. Fokusnya beralih pada Julia Anis. Namun Julia Anis pula yang seperti tidak tegar bersamanya kerana merasa bersalah pada Ain Naqilah. Apabila kesetiaannya tidak dihargai, ke manakah Ain Naqilah mahu membawa cintanya? Adakah menutup ruang hatinya buat seketika atau pun kehadiran Azri berjaya meyakinkan Ain Naqilah bahawa cinta akan enemaninya ke suatu destinasi yang indah? Apakah kesudahannya? Cinta Ain Naqilah merungkai segalanya.

Sila klik disini untuk membuat pembelian




Cinta Granada

Harga setiap unit (piece): RM23.00
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini


Penulis : Rawdha Ashour
Kod Katalog : TBBK11149
Kod ISBN : 978-967-5102-52-3
HARGA : RM 23.00, CP : 7

Mariama dan Hassan, satu-satunya keluarga yang masih tinggal di rumah peninggalan Abu Jaafar. Mereka hanya ditemani Ali; cucu daripada anak lelakinya yang bergabung dengan pasukan pemberontak. Dalam diam Hassan mengajar Bahasa Arab pada Ali.


Sila klik disini untuk membuat pembelian


 

Sesejuk Maaf Di Kalbu

Harga setiap unit (piece): RM17.00
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini


Penulis        :  Atiqah Ghazali
Kod Katalog :  TBBK 1125
Kos ISBN     :  978-967-5102-58-5
HARGA        :  RM 17.00, CP : 5

Kisah ini menceritakan tiga orang sahabat yang memulakan persahabatan di tadika kemudian persahabatan itu berterusan ke sekolah rendah. Apabila bersekolah menengah, pelbagai cabaran yang ditempuhi membuatkan mereka terpaksa memilih haluan masing-masing. Ketiga-tiga remaja ini mempunyai masalah keluarga tersendiri. Fazli, ibu bapanya sentiasa sibuk. Bapanya seorang pakar motivasi, ibunya pula sibuk dengan persatuan. Manakala Amirul, ibu bapanya berpisah. Bapanya berkahwin lain. Ibunya pula sakit mental. Dia dan adiknya disara oleh kakaknya dengan duit haram. Shukri pula, ibu bapanya juga berpisah. Dia tiga beradik dipelihara oleh ibunya. Ibunya sanggup berkorban apa sahaja demi kejayaannya. Namun dalam arus globalisasi ini, apabila remaja terdedah dengan banyak perkara, ketiga-tiga remaja ini tidak terkecuali. Mereka tergelincir dalam memilih haluan. Dalam kekalutan hidup itu, Amirul tidak habis-habis menyalahkan bapanya. Fazli juga meletakkan kesalahan ke bahu ibu bapanya. Manakala Shukri, kecewa dengan ayahnya namun perasaannya terbelai dengan ketabahan ibunya. Mampukah ketiga-tiga remaja ini bangun daripada kemelut hidup yang melanda? Mampukah ketiga-tiga remaja ini menyejukkan dendamnya dengan sebuah kemaafan? Ikuti pelbagai onak dan duri yang ditempuhi dalam menghayati peranan sebuah persahabatan dalam mencari jalan kebahagiaan.

Sila klik disini untuk membuat pembelian



 

Melodi Hati

Harga setiap unit (piece): RM20.00
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis:  Iwan Reaz
Kod Katalog: TBBK1135
Kos ISBN: 978-967-5102-67-7
HARGA:  RM20.00, CP : 6 
Iwan yang merupakan seorang pelajar kolej terpaksa berhadapan dengan pelbagai cabaran setelah dia dan adiknya Syahmi, kehilangan ibu bapa. Bukan mudah baginya untuk menjadi seorang abang dan menggalas tanggungjawab menggantikan ibu bapanya, kerana beliau juga mempunyai komitmen lain sebagai seorang penggubah lagu dan penulis lirik. Beliau semakin mendapat perhatian melalui lagu 'Itulah Impianku'. Syahmi bagaimanapun, masih terlalu muda dan nakal. Iwan sering menjadi usikan beliau sehinggalah istilah cinta disalah tafsirkan oleh Ziera. Keadaan bertambah tegang dengan kehadiran rakan lama Iwan iaitu Farah. Sejauh manakah 'Sekaya, Seindah, Setinggi' yang diimpikan Iwan melalui lagu itu akan menjadi satu kenyataan?

Sila klik disini untuk membuat pembelian

Kumpulan Cerpen: Tawajjuh Cinta

Harga setiap unit (piece): RM12.00
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis:  Juwairiah Md. Jamil
Kod Katalog: TBBK1136
Kos ISBN: 978-967-5102-70-7
HARGA:  Semenanjung M’sia: RM12.00 / Sabah & S’wak: RM15.00

Koleksi 13 cerpen hasil karya penulis muda ini dihimpunkan dalam satu kumpulan cerpen “Tawajuh Cinta” yang meny¬elami kehidupan dan jiwa remaja dalam menghadapi pelbagai konflik dan keindahan makna cinta. Berkisar kehidupan dan keluarga yang tidak lari dari pencarian keredaan Allah SWT. Selamilah iramanya dalam “Lancungan Cermin”, “Tawajuh Cinta”, “Someng”, “Dilema Seorang Khaulah” dan banyak lagi.


Sila klik disini untuk membuat pembelian


Denyut Kasih Medik

Harga setiap unit (piece): RM23.00
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini
Penulis : Dr Farhan Hadi
Kod Buku : TBBK1138
Kod ISBN : 978-967-5102-76-9
Harga : RM23.00 , CP : 7



DENYUT KASIH MEDIK merupakan sebuah kisah perjuangan seorang doktor muda mengaplikasikan syariat di hospital ketika bergelar doktor pelatih (houseman). Ia juga kisah masyarakat kerana menyentuh isu-isu perubatan dalam kehidupan masyarakat. Bukan itu sahaja, ia kisah seorang pemuda yang hidupnya sarat impian dan cita-cita. Lebih menarik, ia bukan hanya menyentuh _qh perubatan bahkan turut menyelitkan fiqh wanita dan fiqh cinta. Nikmatilah satu kisah indah yang sungguh membina, Denyut Kasih Medik.





Tragedi Cinta Taj Mahal

Harga setiap unit (piece): RM17.00
Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Nama Penulis: Aneesah Aliyyah

   Kod Produk :   TBBK1143
   Kod ISBN :  978-967-5102-73-8
   Harga : RM17.00 , CP : 5

Natasha merupakan anak sulung Dr. Farid dan isterinya, Puan Hasmah. Dia mempunyai seorang adik kembar, Aleesha yang berusia 18 tahun. Mereka berdua melanjutkan pelajaran di Victoria University, Wellington, New Zealand. Di Wellington, Natasha bertemu seorang pemuda kulit putih yang berjaya mengambil hatinya, Jonathan. Jonathan juga sangat tertarik dengan Natasha, hingga membuatkan dia hendak mengenali Islam. Namun, hubungan antara benua dan antara agama ini tidak dapat diteruskan kerana Dr. Farid hendak Natasha dikahwinkan dengan anak kepada rakan karibnya, Bahar. Sebagai anak yang sangat taatkan orang tuanya, Natasha turutkan sahaja walaupun dia terpaksa mengorbankan perasaannya. Natasha sering mendapat igauan tentang kematian. Ternyata igauannya menjadi kenyataan. Dia memang hendak dibunuh dalam satu kes langgar lari di Wellington, lantas memaksanya untuk balik ke Malaysia. Di Malaysia, berkat taatkan orang tuanya, Natasha hidup bahagia di samping suaminya di rumah mereka yang diberi nama Mahligai Taj Mahal. Namun, kebahagiaan itu hanya sementara kerana Bahar mati secara tiba-tiba. Kematian Bahar adalah kematian kedua di mahligai itu. Benarkah dia dibunuh? Atau ia merupakan satu sumpah di mahligai itu? Mengapa Jonathan muncul selepas kematian Bahar dan dapatkah dia mengahwini Natasha?





                                      Page 1 2
Syafie Abdullah seorang agen penjual buku,majalah serta pelbagai produk keluaran stormreaders yang bertauliah dan sah.Kesemua buku dan majalah ini adalah hasil tulisan penulis-penulis yang terkenal dan tidak asing lagi di Malaysia.Antaranya ialah Dato'Dr Fadzilah Kamsah,Dato'Abu Hassan Din Al-Hafiz,Dr.HM.Tuah Iskandar,Ustazah Siti Norbahyah Bte Mahmood serta banyak lagi.Sila layari http://www.stormreaders.net/nSelType=N/nANP=/nSearch=/syafie untuk keterangan lanjut
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...